
RECURSOS MUNICIPALS
TRANSPORT ESCOLAR
El curs 2008-2009, l’Ajuntament dels Hostalets de Pierola va apostar per iniciar un servei gratuït de transport escolar que facilités l’accés i continuïtat de l’alumnat del terme municipal al centre educatiu de referència, llavors l’Escola Renaixença i la Llar d’Infants Municipal. Inicialment amb un taxi, el servei va passar ràpidament a un autocar amb monitor/a i adaptacions de seguretat. El 2009-2010 es va consolidar amb l’empresa d’autocars Hnos. Montferri que va créixer de 7 a més de 40 alumnes. Des del 2021-2022 hi ha dos autocars: un per a ESO i un altre per a primària i llar d’infants amb rutes definides. El curs 2024-2025 el van utilitzar 37 alumnes de primària/llar i 23 de secundària. Aquesta acció és clau per donar continuïtat al període d’estudis obligatoris de l’alumnat del nostre municipi a l’Institut Escola Renaixença i garantir-ne el seu transport.
Documents relacionats:
Autorització Bus escolar
Autorització canvi puntual Bus escolar
Reglament Transport escolar dels Hostalets de Pierola
AJUDES A L’ESCOLARITZACIÓ
L’objectiu dels ajuts en concepte de beca és el de col·laborar amb les famílies en les despeses ocasionades pels costos escolars dels seus fills.
Poden demanar-ho els menors de 25 anys empadronats als Hostalets de Pierola que estiguin cursant estudis reglats (educació infantil, primària, secundària, batxillerat, mòduls formatius i estudis universitaris).
La convocatòria és anual i les bases s’acostumen a fer públiques al voltant del mes de setembre al web municipal.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
Des de l’Ajuntament dels Hostalets de Pierola es facilita orientació acadèmica des de l’àrea de joventut.
Podeu consultar-ho prement aquí.
ACTIVITAT DE PISCINA
Els alumnes de 2n de l’Institut Escola Renaixença van un dia a la setmana a la Piscina de Piera per aprendre a nedar o bé perfeccionar estil. L’Ajuntament dels Hostalets de Pierola en subvenciona tant el transport com el monitoratge de l’activitat.
CONTA-CONTES
Per tal de fomentar l’hàbit lector s’ofereixen unes sessions trimestrals de conta contes tant a l’Institut Escola Renaixença com a la Llar d’Infants Municipal ‘La Granota’.
ANEM AL TEATRE
Anem al teatre és un programa ofert per la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments, que ofereix espectacles d’arts escèniques i musicals als alumnes d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius.
La programació destaca per la qualitat artística i idoneïtat pedagògica de les obres. Una comissió d’experts selecciona les propostes escèniques i musicals més adients per a cada nivell educatiu. Totes tenen la seva corresponent guia didàctica.
Per a més informació consulteu aquí.
XARXA TET ANOIA SUD
La xarxa TET (Transició Escola.Treball) es va crear el 4 de desembre de 2008 i està formada pels ajuntaments de Cabrera d’Anoia, Capellades, Els Hostalets de Pierola, La Pobla de Claramunt, La Torre de Claramunt, Masquefa, Piera i Vallbona d’Anoia.
Té com a objectiu sumar esforços i realitzar un treball en xarxa en el territori que permeti donar una resposta més efectiva a les necessitats socioeducatives compartides. Pretén impulsar nous projectes per a la millora de l’èxit escolar i l’acompanyament en la transició escola-trebal.
Proporciona als joves una millora de les oportunitats educatives i de la seva orientació, acompanyament i formació en la transició escola-treball, i contribueix al desenvolupament econòmic i social del territori, un dels eixos prioritaris dels Ajuntaments que configuren la xarxa.
El PFI-PTT es desenvolupa amb joves de 16-21 anys que no han assolit l’ESO i se’ls proposa aquest curs per tal que puguin accedir a un cicle de grau mig.
Està format per assignatures ordinàries (nivell 2n-3r ESO) la meitat del temps i l’altra meitat tenen una formació específica en perfils determinats. A Piera es fa el PTT de jardineria i el d’administració. A banda se’ls forma en qüestions pròpies de l’àmbit laboral (currículum/feina…).
Conjuntament amb la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, la Xarxa TET ha creat formació post obligatòria a l’Anoia Sud –PFI, cursos de preparació per a les proves accés a CFCM i CFGS i Formació Ocupacional- i ha generat recursos i productes per proporcionar als joves del territori una millora de les oportunitats educatives i de la seva orientació, acompanyament i formació en la transició.
Fruit de la feina feta d’aquests anys, l’Anoia Sud disposa dels següents serveis compartits:
- Programa de Formació i Inserció (PFI) Pla de Transició al Treball (PTT) amb dos perfils: ‘Vivers i jardins’ i ‘Auxiliar d’activitats d’oficina i serveis administratius generals’.
- Cicle Formatiu de Grau Mig (CFGM) d’Atenció Sociosanitària.
- Curs de preparació de la prova d’accés a CFGM i CFGS.
- Guia de recursos educatius i laborals
- Fira Futur
- Cursos de Formació Ocupacional
- Formació en Persones Adultes
Podeu consultar més informació clicant en aquest enllaç.
PROJECTE EDUCATIU “PORTES OBERTES”
El projecte Portes Obertes, ubicat a Collbató, té com a objectiu oferir als menors i adolescents procedents de famílies que pateixen dificultats socials, econòmiques, estructurals, o d’altres i no poden donar resposta a les seves necessitats, un suport socioeducatiu que els ajudi a millorar la seva integració escolar i social, els nivells d’aprenentatge i l’adquisició d’actituds, valors i normes socialment establertes, tenint en compte els dèficits de base que pateixen.
El 9 de juliol de 2014 els Ajuntaments del Bruc, els Hostalets de Pierola i Collbató
varen signar un conveni de col·laboració destinat al desenvolupament del projecte Portes Obertes.
Actualment, la seva intervenció va dirigida a dues franges d’edat:
- Infants de primària, de 6 a 11 anys, servei que s’ofereix a càrrec del mateix municipi.
- Adolescents de secundària, de 12 a 16 anys, partenariat per tres municipis, Collbató, el Bruc i els Hostalets de Pierola, amb L’INS Collbató com a nexe d’unió.
Tal i com s’ha explicat, es tracta d’alumnes escolaritzats a Collbató, alguns d’ells del nostre municipi. Per això des de la regidoria d’Ensenyament no es vol perdre la connexió amb aquests alumnes, garantint-los les mateixes oportunitats que si vinguessin al centre escolar de referència, considerant que si van a aquest centre és una elecció familiar que cal respectar.